Den senaste veckan har två av mina kunder fått synas i media. I båda fallen började det med en bra story som vi ville nå ut med i de lokala medierna. Vi författade pressmeddelanden, och med rätt tajmning och väl genomtänkt innehåll/vinklingar lyckades vi riktigt bra.

Dalslands Sparbanks nyhet uppmärksammades i tre tidningar: Dalslänningen, Bohusläningen och Melleruds nyheter. Och i morse fick omställningsföretaget Startkraft stå med som huvudnyhet i SLA:s (Skaraborgs Allehanda) näringslivsdel.

Visst blir man glad att få ett kvitto på att man gjort helt rätt! Det är också bevis på att det med ganska enkla medel går att få ett stort genomslag. Det kan alltså löna sig att tänka till lite extra – innan man lägger halva marknadsföringsbudgeten på dyra annonser till exempel ;-)

Skärmavbild 2015-05-07 kl. 10.10.02Skärmavbild 2015-05-07 kl. 10.11.28Skärmavbild 2015-05-07 kl. 10.05.45

Share:


About the Author



Premium WordPress Themes